براي بسياري از مشتريان، گفتگوي آنلاين ميتواند يك ابزار بسيار راحت براي برقراري ارتباط و حل مشكلات آنها باشد. حرفهاي بودن شما در پاسخگويي چت آنلاين به اندازهي وقتي كه مشتري شخصا يا از طريق تلفن با شما صحبت ميكند اهميت دارد.
در سيستم پشتيباني سايت نحوه گفتن و لحن پاسخگويي شما بسيار اهميت دارد. پس سعي كنيد هميشه از الفاظ مثبت براي جذب مشتري استفاده كنيد. و اما تكنيكهايي وجود دارد كه شما ياد بگيريد چگونه پيامهاي متناسب در چت زنده براي مشتري ارسال كنيد و او از حرفهاي بودن شما در كارتان لذت ببرد.

ما با مواردي كه در زير مطرح كردهايم به شما كمك ميكنيم تا مهارت چت حرفهاي با مشتري را ياد بگيريد.
۱ـ براي موفقيت لباس رسمي محل كار بپوشيد.
"لباس براي موفقيت" يك قانون اساسي است، شايد به نظرتان براي پشتيباني آنلاين اين نكته، غير ضروري باشد، اما شما با تشويق نمايندگان چت آنلاين خود (اپراتورها) براي اينكه با لباس مناسب به دفتر بيايند فضاي حرفهاي را در بين كاركنان خود ايجاد كنيد و اين به معناي خدمات به مشتري است.
براي اينكه اهميت اين نكته را درك كنيد به دو داستا ن زير توجه كنيد:
جيسون با لباس كثيف و كلاه بزرگي وارد محل كارش ميشود و با چشما ن خواب آلود فنجان قهوهاش را مينوشد و كارش را با بي حوصلگي شروع ميكند. اما جك با پيراهن تميزو شلوار زيبا وارد محل كار ميشود. لباس او ميگويد كه من آمادهام تا روز كاري خوبي را شروع كنم و روز خوبي را با تمركز سپري ميكند. به نظر شما كدام يك از آنها ميتوانند پاسخ گويي خوب و حرفهاي با مشتريان شركت شما داشته باشند؟
نتيجه رعايت اين نكته به نظر ساده ميتواند باعث جذب مشتري و فروش بيشتر شركت شود حتي اگر مشتريان چت زنده شما را نميبينند اما نحوه لباس پوشيدن شما را درك ميكنند. و متوجه ميشوند كه شما به آنها اهميت دادهايد.
۲ـ قبل از چت كردن با مشتري لبخند بزنيد.
شاد بودن نمايندگان شما در محيط كار منجر به انتقال حس خوب به مشتري ميشود. حتي كاربر از چت آنلاين هم اين انرژي مثبت را ميفهمد و اين باعث جذب او و افزايش فروش وب سايت خواهد شد.
به اين دو داستان توجه كنيد:
جيسون شب گذشته پسرش بيمار بوده و او از ناراحتي خواب مناسبي نداشته است. او در همين حال وارد محل كارش ميشود و كامپيوترش را روشن ميكند. وقتي اولين پيام چت صبح خود را دريافت ميكند اينگونه پاسخ ميدهد.
آلن: سلام
جيسون: سلام چطور ميتوانم كمكتان كنم؟
آلن: دادههاي3G من در سطح بين الملل كار نميكند.
جيسون: بله، لطفا صبر كنيد تا بررسي كنم.
حتي اگر جيسون با مشتري خود رو در رو نباشد، اما خلق و خوي او با توجه به ماهيت پاسخهايي كه ميدهد مشخص است.
حالا اگر جيسون درهمين شرايط قبل از شروع مكالمهاش با كاربر لبخند بزند، جوابهايش به اين شكل تغيير ميكند.
آلن: سلام
جيسون: سلام. خوش آمديد. چگونه ميتوانم امروز به شما كمك كنم؟
آلن: دادههاي 3G من در سطح بين الملل كار نميكند.
جيسون: خوشحال ميشوم يك لحظه به من فرصت بدهيد تا بررسي كنم.
اين بار جيسون موفق شد به روشي صميمي و گرم از مشتري استقبال كند.
با لبخند زدن و يا حداقل داشتن احساسات آرام و كنترل شده قبل از شروع چت آنلاين لحن شما جذابتر خواهد شد و تلاش شما براي كمك به مشتري صادقانهتر و اصيلتر به نظر ميرسد.
۳ـ پنجره چت را سفارشي كنيد.
تصوير شما، مارك شماست. ميتوانيد با قرار دادن عكس خوب ومناسبي از خودتان و لوگوي شركت در پنجره چت آنلاين، اولين برداشت مثبت را ايجاد كنيد و مخاطب را جذب خودتان كنيد. سفارشي سازي پنجره گپ يك ويژگي است كه ميتواند حرفهاي بودن شما را نشان دهد.
مقايسه دونمونه ابزارك چت آنلاين سايت
اين دو نمونه از پنجره گپ زنده را با هم مقايسه كنيد؟
به تصوير قرار داده شده توسط اپراتور دقت كنيد!
به نظر شما كدام يك نظر مشتري را در لحظهي اول به خود جلب ميكند؟
بله، تصوير دوم جذابتر است و منجر به جذب كاربر و شروع مكالمه او با شما ميشود.
نكته:
همه سيستمهاي چت آنلاين امكان سفارشيسازي پنجره گفتگوي آنلاين را به شما نميدهند. اين نكته مهم و حائز اهميت است حتما بررسي كنيد كه آيا سامانه چت آنلاين مورد نظرتان اين امكان را داشته باشد.
سامانه پشتيباني آنلاين اينجانب به شما امكان سفارشيسازي پنجره گپ زنده را ميدهد. حتي فراتر از آن شما ميتوانيد ويدئوي معرفي (خود يا كسب و كارتان ) را درون پنجره گپ قرار دهيد و اين باعث ميشود مشتري كسبوكار شما را بهتر بشناسد و به شما اعتماد كند.
۴ـ پاسخ گويي به كاربر را در اولويت قرار دهيد.
اپراتورهاي چت آنلاين در هنگام كار بسيار مشتاق هستند تا به مشتري كمك كنند و مشكل او را حل نمايند. بنابراين استفاده از پيامهاي آماده اين امكان را به آنها ميدهد تا هيچ مشتري در صف انتظار نماند و همه سريعا پاسخ خود را دريافت كنند.
نتيجه گيري سريع در سامانه چت آنلاين بسيار خوب است، اما در صورتي كه مشكلات مشتري حل نشود، او احساس نا اميدي و كم ارزش بودن ميكند در نتيجه چت آنلاين تا زماني كه مشتري پاسخش را نگرفته ادامه دهيد. هرچه مشتري بيشتري را از خود راضي نگهداريد نام تجاري شركت شما با چت آنلاين حرفه اي اش ماندگار ميشود.
۵ـ از الفاظ مثبت استفاده كنيد.
در سيستم پشتيباني آنلاين نحوه گفتن و لحن پاسخگويي شما بسيار اهميت دارد. پس سعي كنيد هميشه از الفاظ مثبت براي جذب مشتري استفاده كنيد. استفاده از الفاظ مثبت چيزي هست كه ميتوانيد هر روز تمرين كنيد. اين يك ابزار خدمات به مشتري محسوب ميشود.
براي خواندن ادامه مطلب به وبلاگ اينجانب مراجعه كنيد:
https://www.enjaneb.com/blog/education-six_valuable_tips_for_professional_chat_with_the_customer