پنج گروه از متخصصان حرفههاي مختلف وجود دارند كه احتمال بيشتري دارد كه بيزينس كوچ شوند. چه اينكه يك كوچ اجرايي شوند يا بر روي شركتهاي كوچك و متوسط تمركز كنند؛ شايد هم به يك سولو****ر (كسبوكارهاي يكنفره) براي توسعه كسبوكارش كمك كنند.
براي موفقيت در كسب و كارهايتان ميتوانيد به بيزينس كوچينگ آرش اسماعيلي مراجعه كنيد. اطلاعات بيشتر
يك بيزينس كوچ به صاحبان كسبوكار، مديران عامل و مديران سازمانها بهوسيله درونبيني و حمايت كمك ميكند براي مواردي از قبيل افزايش فروش، توسعه مهارتهايشان، راهبري كسبوكارشان يا مديريت بهتر تيم خودشان.
آنها در نقش يك ساندينگ بورد عمل ميكنند. سؤال ميپرسند و به شما يادآوري ميكنند كه كجا ميتوانيد براي به دست آوردن عملكرد بهتر (شخصي يا كسبوكار) تمركز كنيد.
بنابراين چه كساني ميتوانند براي افرادي كه در كسبوكارها هستند و از آن نفع ميبرند، الهامبخش باشند؟ پاسخ اين سؤال اين است: درحاليكه هركسي ميتواند با آموزش و اقدامات صحيح تبديل به يك بيزينس كوچ شود ولي متخصصاني وجود دارند كه مهارتهاي خاصي براي كوچينگ در دنياي كسبوكار دارند.
اين پنج گروه از متخصصها، ميتوانند بيزينس كوچهاي عالي باشند. چرا؟
۱- مشاوران مالي
مشاوران مالي براي پروژهها و ارتباطات بلندمدت مناسب هستند. آنها درك چگونگي ايجاد روابط قوي با مشتريان خود بر پايه اعتماد و احترام متقابل را دارند. علاوه بر اين، مشاوران مالي ميدانند كه چگونه كسبوكارها كار ميكنند و ميتوانند، صاحبان كسبوكارها را قادر به مشاهده بازار خود از يك ديدگاه تازه نمايند.
۲- حسابدارها
حسابدارها اعداد و ارقام را خوب درك ميكنند و در مورد ايدههايي كه روي كاغذ خوب به نظر ميرسند، نقطه كور ندارند (همه جوانب آن را ميبينند). به اين معني كه آنها قادر به گوش دادن به نيازهاي مشتريان خود هستند بدون اينكه وارد راهبردهاي تجاري جديد و هيجانانگيز شوند (حتي گاهي اوقات مخاطرهآميز). اين ويژگيها ميتواند براي حسابداراني كه در مسير بيزينس كوچينگ هستند مفيد باشد زيرا طبيعت تحليلي و محتاطانه ميتواند به آنها در گوش دادن به مشتري و پرسيدن سؤالهاي مناسب براي انجام اقدام سريع كمك نمايد.
۳- صاحبان كسبوكار
صاحبان كسبوكار چه صاحبان فعلي چه آنهايي كه بازنشسته شدند يا در حال بازنشستگي هستند ميتوانند بيزينس كوچهاي خوبي باشند. آنها درك مناسبي از ابتدا و انتهاي اجراي يك كسبوكار دارند (از ورود تا خروج) و ديگر صاحبان كسبوكار به آنها اعتماد دارند.
صاحبان كسبوكار بهعنوان يك كوچ توانايي ساختن اين ذهنيت كه “وجود دارد و انجامشده است” را دارند و اين موضوع اعتبار آنها را در ذهن مراجعين تقويت ميكند درحاليكه همچنين از مهارتهاي جديد در جهت قدرت دادن به ديگر صاحبان كسبوكار براي رسيدن به اهداف خود استفاده ميكنند.
۴- مشاوران كسبوكار
مشاوران كسبوكار شبكه قدرتمندي از مشتريان بالقوه دارند و اين توانايي را دارند كه كوچينگ را به مجموعه مهارتهاي فعلي خود اضافه كنند. آنها همچنين داراي مهارت لازم براي كسبوكار و درك نحوه ارتباط با صاحبان آن هستند. در عوض، آنها در موقعيتي سخت قرار دارند تا مهارتهاي كوچينگ را بياموزند و سپس آنها را در كسبوكار فعلي خود اعمال كنند يا از مشاوره به كوچينگ بهراحتي نقلمكان كنند.
۵- مديران
مديران ديگران را درك ميكنند و ميدانند چگونه با افراد و تيمها ارتباط مؤثر برقرار كنند. آنها در نقش يك ساندينگ بورد* عالي هستند و در گوش دادن به نيازهاي ديگران با حفظ تعادل در همدلي و حرفهاي بودن، مهارت دارند. اين ويژگيها بهخوبي به بيزينس كوچينگ كمك ميكند، زيرا مديران مهارتهاي ذاتي براي كساني كه نياز به يك هدايت مؤثر دارند را در اختيار دارند.
منبع:
https://icoachtraining.com/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF/